Mer av Figaro...

 Turkhund?

 Närbild så klart!

 Puss på kameran

// Figaro

Stenbro

image40

Ja vad ska jag säga, den här bron ser jag på mina promenader när jag är hemma hos Paula.

Hundpussar // Isa

Äppelmuffins med havretopping

image39


Dessa muffins vill jag verkligen rekommendera!!!

200 °C

Smet:
200 g smör
3 dl socker
3 ägg
1 dl vatten
4 1/2 dl vetemjöl
1 1/2 tsk bakpulver
2 äpplen i tunna klyftor

Socker
Kanel

Topping:
75 g smör
3/4 dl strösocker
2 dl havregryn

Topping:
Smält smör, blanda i socker och havregryn.

Smet & Äpplen:
Rör smör och socker poröst, tillsätt ett ägg i taget och rör om.
Blanda ner vatten och mjöl blandat med bakpulver.
Fyll muffinsformar till hälften med smet. 
Skala och dela äpplena i mindre klyftor.
Rulla äppelklyftorna i socker blandat med lite kanel. 
Lägg några klyftor i varje form. Strö på toppingen.
Grädda i mitten av ugnen i 200°C ca 25 min.

Hoppas det smakar // Matte & Isa

Alla måste få sitt...

image37

Hemma hos oss i Fåen, Östbyn får alla sitt, här har småfåglarna under vintern en fristad.  

// Isa & matte

Vallhund ;-)

image36

För en vecka sedan var matte och jag och hälsade på hos min mamma och mina uppfödare, Arild & Nina, då prövade vi att "valla".

Hundpussar // Isa

Jessie

image35

Denna bild på Jessie är tagen hemma på Nesodden

Fotograf
Morten Stensrud

Fallet Silva

image31

Denna bild är tagen vid fallet i Byn, Brunskog

Fotograf
Maria Aronsson

RSS 2.0