Inlines + Vallträning



Igår fanns tiden och lusten att dra fram inlinesen och sticka ut en tur, vi testade den gamla nedlagda och numer asfalterade järnvägen mellan Forshaga och Munkfors, ja inte hela sträckan då men en bit av den.

Igår ringde de från Lundsholm och undrade om Isa och jag var sugna på att träna vallning, ett tjugotal får var på rymmen. Självklart ville vi försöka hjälpa till, så vi hängde på och det tog inte särskilt lång tid förrän fåren på rymmen var infångade i hage nr 2. De får som fortfarande var kvar i hage nr 1, blev nästa projekt att få över i hage nr 2. Efter ca 30 min var allt klart. Matte är stolt och nöjd med sin 10 månaders  Mc Wells Border Isa

Kram // Isa & Matte

Kommentarer
Postat av: Jessie

Snyggt jobbat Isa, snart är du lika duktig som meg, hoppas vi kan jobba ihop någon gång! kram från din bästis.

2008-07-15 @ 08:47:20
Postat av: Isa

Matte och jag har fått lov att åka och öva på dessa får när vi vill. Så när du kommer upp kan vi åka dit och öva så får du lära mig lite av dina knep...

Ett får sprang rakt över mig och då gjorde jag en kullerbytta, men snabbt upp igen och talade med hela kroppen om att så där gör man inte ;-)

2008-07-15 @ 12:32:45
URL: http://vovve.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0